corner

5 vragen aan: Patrick Landsbergen

Patrick Landsbergen is onlangs opnieuw bij Adjust begonnen als inkoopconsultant. We zijn enorm blij dat hij weer terug is in het Bouw & Infra team, waar hij zich o.a. zal bezighouden met aanbestedingen en contractmanagement. Om hem nóg beter te leren kennen vuren we vijf vragen op hem af. Bekijk snel de video!

1. Wat ga je doen bij Adjust en hoe sluit dat aan bij jouw kennis en ervaring?

Ik ga twee opdrachten uitvoeren: één als contractmanager bij de provincie voor twee bagger projecten en één als adviseur inkoop en contracten bij Rijkswaterstaat voor de renovatie van de Oosterscheldekering. Hiervoor heb ik 8 jaar lang gewerkt voor diverse overheden als contractmanager en -adviseur voor complexe infra projecten. Met name heb ik me beziggehouden met het voorbereiden, aanbesteden en het managen van geïntegreerde contracten zoals Engineering & Construct en Design &Construct. De nieuwe klussen sluiten dus goed aan bij mijn vorige ervaring.

2. Waarvoor kunnen onze klanten bij jou terecht?

Voor een interim contractmanagement/-adviseur rol bij infra projecten. Ik ben daarbij inzetbaar in alle fasen van een project (van voorbereiding t/m oplevering en alles daar tussenin). Ik kan adviseren over en uitvoering geven aan diverse contractvormen, de aanbestedingsstrategie en het contractmanagement tijdens de realisatiefase van een project. Dit met oog voor zowel de praktische kant als de juridische kant. Ik zet me tijdens de realisatiefase in het bijzonder in voor een goede samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer omdat dat in mijn ogen het grootste deel van het projectsucces bepaalt.

3. Noem eens een prestatie waar je trots op bent?

Ik ben het meest trots op de stap die ik aan het begin van mijn carrière heb gezet: mijn overstap van trainee bij de gemeente naar projectmanager bij de provincie voor infra projecten. Toen ik in die nieuwe rol startte wist ik vrijwel niks van de infra wereld, aanbesteden en contracten. Door hard te werken heb ik me het vakgebied eigen gemaakt en heb ik een snelle groei doorgemaakt. Ik ben in 2011 ooit begonnen met een project van €250.000 en 8 jaar later werkte ik aan een project met een waarde van €1 miljard.

4. Wat spreekt je aan in de werkwijze van Adjust?

Wat mij het meest aanspreekt aan het werken bij Adjust is de prettige en menselijke sfeer. Iedereen is altijd bereid elkaar te helpen en is oprecht blij als een collega een mooie klus binnenhaalt. Daarnaast past de no-nonsens aanpak en mentaliteit goed bij mij als persoon als nuchtere Rotterdammer.

5. Wat moeten jouw nieuwe collega’s over jou weten?

Dat ik altijd bereid ben ze te helpen en ze me daarom altijd kunnen bellen of e-mailen. Ook vind het ik leuk om trainingen en workshops te verzorgen voor collega’s. Ik krijg veel energie van het overdragen van mijn kennis en ervaring.

Adjust Consulting B.V.

Kenniscentrum

Interessant? Deel dit artikel!

Lees verder in ons kenniscentrum

No items found